top of page

mans ķermenis ir mans templis un mana bagātība ir manas zināšanas

nu ko, rudens ir klāt! raža ir gandrīz novākta, pats sākums rūdīšanās peldēm un, beidzot, ir pienācis laiks noslaucīt putekļus no mana laptopa.

apzināti, es atļāvu sevi ielikt vasaras rokās un pavadīt savu laiku laukos, kur man ir liels dārzs, kurš jāravē un jāpļauj zāle. vienlaicīgi, es uzņēmu no saules D vitamīna devu, svaigu gaisu un ēdu zaļumus līdz puncis plīst pušu.

tieši ravējot, ar abām rokām zemē, jeb sazemējoties, kā es to mēdzu saukt, manā galvā nāk šīs domas, ar kurām es vēlos dalīties.

vai esi kādreiz savā dzīvē saskāries ar terminu Pareto likums 20/80 ?

vairāk par to vari iegooglēt, bet īsumā 20% pūļu, dod 80% rezultātu. likums strādā it visās jomās, bet es šoreiz uzsvaru lieku uz cilvēka veselību.

mūsdienu aktīvajā dzīves ritmā, pie neskaitāmajiem pienākumiem, izvirzītajiem mērķiem, kuri jāsasniedz, cilvēks aizmirst pats par sevi.

visa pasaule jau ir pakārtota, lai mēs spētu izturēt savu ikdienu šādos apstākļos. tomēr, ja paskatās uz to visu no malas, jeb zoom out režīmā*, tad ko mēs tur redzam?!

cilvēki ir tik ļoti aizņemti, lai sasniegtu savas iedomātās virsotnes, ka paši sev dara pāri, jo tam visam klāt nāk stress, laika trūkums normālam miegam, atpūtai un veselīgai pārtikai.

manuprāt, tieši pārtika atstāj vislielākās sekas mūsu veselībai, jo kur tikai paskaties, visapkārt ir ātrās ēdināšanas restorāni, vienmēr pa rokai ir kādas gardas lietas, kurām ir izdevīgas cenas un tās pērkot, ir iespēja aizbraukt ceļojumā, kas vēl vairāk, dažu labu, motivē tās patērēt biežāk nekā tas būtu vajadzīgs.

tas, kas ir rokas stiepienā, ar milzīgu akcijas vobleri un pārdodas par īpašu cenu, lielākoties, tam ir zemāka vērtība cilvēka veselībai

teica meitene ar putniem

es gribu skaļi teikt - paskaties uz sevi no malas! uztaisi zoom out*, saskati kļūdas un norefrešo sevi.

un tas nav viegli! tas ir sasodīti smags un melns darbs, darbs pašam ar sevi.

sajūta ir tāda, itkā tu esi pieslēgts pie tīkla, kurā tev jau ir ieinstalētas programmas, tikai aizmirstot pats par sevi tu sāc nodarīt pārim savam ķermenim un tad, tas sāk prasīt no tevis.

pirmā palīdzība, ko mēs sev sniedzam ir aptieka vai dakteris Aikāsāp, darbība, kas arī ir ieinstalēta mūsu programmas ietvaros, izslēdzot iespēju paskatīties uz cēloņiem, kuri ir ietekmējuši mūsu stāvokli.

manuprāt, saslimt un iet uz aptieku ir attīstības beigas!

skaļi teikts? jā! es varu atļauties to teikt, jo man ir pieredze, kurā es izvēlējos ceļu, kas iet uz pretējo pusi aptiekai.

man ir pamatotas aizdomas, ka tad, kad cilvēka dzīves enerģija tiek ierobežota vai traucēta

(un tam par pamatu ir neskaitāmi daudz iemeslu!), tad cilvēks sāk slimot. tad atliek vien aiziet pie daktera, viņš paņem milzīgu katalogu, kurā, pēc pacienta simptomiem, par kuriem tas sūdzās, tiek noteikta diagnoze un zīmogs tavā veselības kartiņā ir gatavs. tāpat kā jaunas instrukcijas, kā dzīvot tālāk un nokļūsti jaunā slazdā, jeb, kā es to mēdzu dēvēt, jaunā programmā!

par nelaimi, cēloņi taču netiek atrisināti. cilvēks pieņem šo situāciju, meklē risinājumu medikamentos, kuri no vienas puses cīnās ar sekām, bet neatrisina cēloņus. pievienojās līdzīgiem, tādejādi, gūstot atbalstu no savējiem, tādiem pašiem, nelaimīgajiem, kuri ir upuri un cieš.


zāles taisa, lai izārstētu sekas. mēs neesam slimi. slimības ir izdomātas, lai attaisnotu cilvēka vājumu

teica meitene ar putniem


es gribu teikt, ka zāles tikai dod cerību. cilvēks, lietojot zāles 100% neizmanto savus resursus, lai kļūtu vesels!

diemžēl, man nav nācies saskarties ar ārstiem, kuri analizē sava pacienta vidi un apkārt notiekošos procesus.

ne velti, es savas lapas apakšējā daļā novietoju diža zinātnieka un izgudrotāja Tomasa Alva Edisona sacīto, kas tika fiksēts jau 1903.gadā! un viņš nav vienīgais, kurš runā par šādām lietām.


nākotnes ārsts nedos zāles, bet pievērsīs pacienta uzmanību rūpēm par savu ķermeni, diētai, saslimšanas iemesliem un slimību profilakses iespējām

teica Tomass A.Edisons


man bieži prasa, kāds ir mans dzīves veids un es droši varu atbildēt, ka es apzināti pieturos pie sava principa un 20% no savas ikdienas pavadu veselīgi, un es dzīvoju tādu pašu ikdienas dzīvi kā daudzi cilvēki pasaulē. es neatsakos no konfektēm un smalkmaizītēm, izbaudu labu alkoholu īpašos brīžos un tabakas pīpošanu svaigā gaisā zem sava lielā bērza, bet es to daru apzināti un izbaudu katru sava grēka soli.

manas veselības atslēga - es novērtēju lietas sev apkārt un iedodu tām vērtējumu, jeb atzīmi par šī produkta sastāvdaļām un izcelsmi. kas ir kaitīgāks, kas mazāk, un es izbaudu visu, ievērojot Pareto likumu 20/80.


mans ķermenis it mans templis un mana bagātība ir manas zināšanas

diemžēl, mūsu ikdiena ir pārvērtusies par svētkiem, kad kūkas, delikateses un alkohols tiek lietots biežāk par ikgadējiem svētkiem mūsu dzīvēs. atceries, ka dzīvē strādā cēloņu seku likums un iespējams, apzinoties, ka 20% no savas uzmanības pievērsīsi savam ikdienas uzturam, kurš ir ar augtsu vērtību, piepildīsi savas rīcības sekas ar 80% veselības savā templī.

kāpēc es to visu daru? mans mērķis nav mācīt, bet, iespējams, es būšu kā labs instruments kāda cilvēka dzīvē, lai paskatītos uz lietām citādāk.



zoom out režīms*

iesaldē sevi. apturi emocijas. izkāp ārā un paskaties uz situāciju no malas. vislabāk no augšas. novērtē, aizskaiti līdz 10 un pieņem apzinātu lēmumu savai atbildes reakcijai

Comments


bottom of page